24.07.16

За 100 днів Мінінфраструктури зуміло укласти контракти з Балчуном та Смілянським. Презентація.


Мінінфраструктури відзвітувало за 100 днів роботи нової команди відомства на чолі з міністром Володимиром Омеляном. Першочерговими заслугами в МІУ вважають призначення нових керівників ПАТ "Укрзалізниця" і ДП "Укрпошта" - Войцеха Балчуна і Ігоря Смілянського. Відзначимо, що конкурси на заміщення вакантних посад в цих компаніях починалися ще за попереднього складу МІУ, а завершилися призначенням менеджерів вже за часів міністра Омеляна.

Насправді, дивно, що Мінінфраструктури все-таки вдалося призначити цих сумнівних фахівців керівниками найбільших в Україні стратегічних підприємств. 100 днів і ночей нова команда МІУ, відклавши всі справи, працювала над цими призначеннями. Нагадаємо, номінаційний комітет при Кабміні вибрав їх ще в середині березня.

Мабуть, ці три місяці все чиновники Міністерства і працюючий там на громадських засадах радником екс-міністр Пивоварський ловили рокера Балчуна на рок-концертах і торгувалися з консультантом Смілянським про його майбутню зарплату. Колишній міністр економіки Абромавічус, який вде втік в Литву, обіцяв Балчуну річну зарплату 22 мільйони гривень, а Смілянському 16 мільйонів. Після виснажливих багатоденних переговорів, сторгувалися наступним чином: Балчуну дали місячну зарплату 463 тисячі гривень, а Смілянському 333 тисячі. Решта обіцяли видати у вигляді надбавок і премій. В результаті титанічних і тривалих зусиль нової команди Омеляна, в липні обидва з'явилися на роботі, а міністр зміг успішно відзвітувати про цей видатний результат на Кабміні.

По суті, презентація міністра Омеляна про 100 днів роботи його нової команди складалася з одного слайда "Розробка розміру зарплати і умов контрактів для Балчуна і Смілянського".

Але тепер цей багатоденний марафон закінчено, звіт зроблено - і настає новий важкий період діяльності Мінінфраструктури. Справа в тому, що залітні фахівці виявилися зовсім не по тих справах фахівці. Хоча Балчун дійсно недовго керував польської залізницею, але, в наших реаліях його досвід непридатний. До того ж у Балчуна виявилося специфічне ставлення до роботи - то намагається керувати стратегічним підприємством по Скайпу, то кидає все і їде давати рок-концерти в Польщі, то ніяк не може скласти план своєї діяльності. Відзвітувавши про свої перші 100 днів, Володимир Омелян зізнався, що за цей час так і не отримав від Войцеха Балчуна план дій з реформування ПАТ "Укрзалізниця". "Я хочу нарешті отримати план дій реформування з чіткими дедлайнами, щоб я розумів, хто чим займається, в які терміни. Щоб потім ми не говорили загальними деклараціями", - зазначив міністр. За словами Омеляна, план дій поки що є лише у вигляді презентації, з якої Балчун йшов на конкурс з обрання нового керівника УЗ.

З заморським керівником Укрпошти у Мінінфраструктури взагалі біда. У колишнього консультанта Смілянського не тільки плану немає - у нього немає розуміння як цей план зробити і як взагалі керувати підприємством. А презентацією, з якою він йшов на конкурс, користуватися взагалі не можливо - виявилося, що там повна нісенітниця написана. Тому презентацію сховали подалі від чужих очей.

Свою повну безпорадність Смілянський компенсує незліченними інтерв'ю засобам масової інформації, в яких він розказує що за цей час йому вдалося дізнатися про роботу пошти і про те як він буде просити грошей у МВФ для установки в поштових відділеннях примірочних кабінок, продасть 25% акцій підприємства щоб купити комп'ютери, переробить пошту в банк і інші нездорові фантазії. Журналісти, що вислуховують ці нісенітниці, навіть не встигають запитати що саме збирається робити найближчим часом цей керівник-фантазер. Без сумніву, це хочуть знати і в Мінінфраструктури, але мабуть відповіді Смілянського настільки незрозумілі, що міністр зі своєю новою командою приховують їх від громадськості. Додамо, Смілянський також не може пояснити план своїх дій ошелешеним його фантазіями і глибоким непрофесіоналізмом поштовикам.

Загалом, в наступні 100 днів у Мінінфраструктури передбачається чимало роботи: треба буде вибити з Балчуна план його діяльності, навчити Смілянського керувати підприємством і розробити для обох систему отримання премій, бонусів і надбавок за їх безглузду роботу. Це завдання будуть куди складнішими за підписання з ними контрактів, тому є всі підстави вважати що Мінінфраструктури з ними навряд чи впоратися.